Ruszyły zapisy na konkurs "Algorytmy i struktury danych" oraz kurs "Podstawy Programowania", organizowane w ramach Akademii Programowania UMCS. Programy skierowane są do szerokiego grona uczniów zainteresowanych programowaniem i mają na celu popularyzację informatyki wśród uczniów szkół z województwa lubelskiego. Organizatorem inicjatyw jest Instytut Informatyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Konkurs „Algorytmy i Struktury Danych" skierowany jest do uczniów wszystkich rodzajów i poziomów szkół, którzy pasjonują się
programowaniem. Co tydzień, od 1 kwietnia do 13 maja br., na stronie Akademii Programowania UMCS (
www.ap.umcs.pl)
pojawiać się będą nowe zadania programistyczne z zakresu algorytmów i
struktur danych. Na rozwiązania zadań organizatorzy czekają do 19 maja
2019 r., a osoby, które zdobędą największą liczbę punktów, zostaną
zaproszone 31 maja br. do Instytutu Informatyki UMCS na finał konkursu.
Dla najlepszych przewidziane są atrakcyjne nagrody. Rejestracja odbywa
się na stronie:
www.ap.umcs.pl/konkurs/konkurs-1/
Kurs „Podstawy Programowania” również skierowany jest wszystkich uczniów
szkół podstawowych i średnich, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z
programowaniem i językiem C++. W kursie mogą wziąć udział osoby zupełnie
początkujące, które nie muszą mieć żadnych umiejętności ani wiedzy
programistycznej. W trakcie szkolenia omawiane będą coraz bardziej
złożone zagadnienia programistyczne, ilustrowane kodem mającym charakter
gry komputerowej. Co tydzień będzie publikowana nowa porcja materiałów
oraz zadań do własnoręcznego zaprogramowania. Wśród osób, które nadeślą w
terminie prawidłowe rozwiązania zadań, rozlosowane zostaną atrakcyjne
upominki. Rejestracja prowadzona jest na stronie:
www.ap.umcs.pl/kurs/kurs-1/
Akademia Programowania UMCS jest długofalowym projektem edukacyjnym,
który ma na celu popularyzację informatyki wśród młodzieży szkolnej z
województwa lubelskiego. Oferta Akademii skierowana jest nie tylko do
prymusów, ale także do szerokiego grona uczniów zainteresowanych
programowaniem. Organizatorzy pragną zmotywować uczniów do poszerzenia
swoich horyzontów oraz udowodnić, że zagadnienia informatyczne można
zaprezentować w ciekawej i przystępnej formie.