150 małych studentów - słuchaczy II edycji Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego, działającego przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - rozpoczęło nowy rok akademicki. Wśród zakwalifikowanych do programu piąto- i szóstoklasistów znalazło się 60 absolwentów I edycji i około 90 nowych studentów.
"Na uczestników II semestru EUD czeka aż sześć ciekawych spotkań - opowiada Marcin Dąbrowski z SGH. - Oferta dydaktyczna obejmuje zagadnienia z zakresu zarządzania i marketingu, strategii inwestycyjnych, a także podstaw gospodarki wolnorynkowej. Podczas zajęć warsztatowych nasi studenci będą mieli okazję podyskutować na temat szans i zagrożeń prywatyzacji sektora publicznego, strategii zarządzania produktem, jak też uczestniczyć w symulacji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy.
Jak dodaje przedstawiciel SGH, najlepszy student II edycji Uniwersytetu otrzyma atrakcyjną nagrodę - notebooka. Tak samo, jak w roku ubiegłym, nagrodzona osoba zostanie wyłoniona podczas testu końcowego.
Orzeszkowska poinformowała także, że inauguracja II edycji EUD zbiegła się w czasie z początkiem uruchomieniem nowego programu SGH - Akademią Młodego Ekonomisty. "Pomysł Akademii zrodził się jako odpowiedź na duże zainteresowanie kontynuowaniem nauki wśród tej części dotychczasowych studentów Uniwersytetu, którzy ukończyli już szkołę podstawową i z tego względu nie mogą uczęszczać na zajęcia EUD - wyjaśniają organizatorzy przedsięwzięcia. - Akademia ma im umożliwić dalsze poszerzanie wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych i rozbudzanie zainteresowań w tym kierunku".
W programie I semestru AME znalazły się zagadnienia z zakresu podstaw marketingu, public relations, psychologii zarządzania, a także technik szybkiego uczenia się. Na pierwszy semestr przyjęto 60 osób.
Więcej informacji o Ekonomicznym Uniwersytecie Dziecięcym znajduje się na stronie: www.uniwersytet-dzieciecy.pl.