aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
Terminy ferii:  ferie 2025, ferie 2026
Znajdź nas na    

Antydyskryminacyjny konkurs MTV

Tag: konkurs
Dział: edukacja

Unia Europejska oraz MTV dają młodym i utalentowanym Europejczykom okazję do zaprezentowania swojej wizji różnorodności i równości

Unia Europejska rozpoczęła właśnie najnowszy konkurs, którego głównym zadaniem jest podniesienie świadomości na temat równości oraz potrzeby walki z przejawami dyskryminacji. W tym celu powstał 30 sek. spot reklamowy, jaki będzie emitowany przez MTV - największą stację młodzieżową na świecie. Krótki filmik reklamowy będzie zachęcać widzów do zgłaszania swoich prac w formie zdjęć, filmów wideo oraz kolaży poświęconych różnorodności i równości.

„Podejmowanie problemu dyskryminacji oraz promocja równego traktowania wszystkich obywateli to podstawowe cele Unii Europejskiej. Konkurs ten jest idealną okazją do propagowania idei różnorodności, daje widzom MTV możliwość zaprezentowania swojego zdania oraz pochwalenia się swoim talentem przed rówieśnikami z całej Europy. Już nie możemy doczekać się pierwszych zgłoszeń!” – mówi Vladimir Špidla, Europejski Komisarz d/s Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Równych Szans.

Konkurs organizowany jest w ramach działań Europejskiego Roku Równych Szans dla Wszystkich oraz trwającej od 5 lat informacyjnej kampanii społecznej „Za Różnorodnością. Przeciw Dyskryminacji”. Zgłoszenia w konkursie można wysyłać do 8 grudnia włącznie, a nazwiska zwycięzców zostaną ogłoszone 17 grudnia 2007.

Filmik reklamowy
Twarz, której poszczególne elementy - głowa, usta i nos – zmieniają się w szybkim tempie, to charakterystyczny element pierwszej części filmu. Kolejne odsłony i modyfikacje twarzy pokazują różnorodność rasy ludzkiej, odmienne religie, wiek, umiejętności i orientację seksualną. Następnie kamera rejestruje grupę młodych ludzi na tle jasnej, białej ściany pochłoniętych twórczą pracą. Głos z offu zaprasza do wzięcia udziału w konkursie, w którym do wygrania jest wycieczka warta 4.000 EURO do wybranego miasta w Europie.

DiverseCity
W ramach konkursu została rownież uruchomiona strona internetowa DiverseCity pod adresem eudiversity.com.  To właśnie tutaj wszyscy zainteresowani mogą zamieścić swoje prace, stworzyć swoją własną tożsamość online oraz zagłosować na swoje ulubione zgłoszenie. Głosowane będzie się odbywać
w terminie 9-16 grudnia. Najlepsze prace będą wykorzystywane w różnorodnych projektach, podnoszących świadomość, realizowanych na terenie całej Europy.

Więcej informacji na temat kampanii „Za Różnorodnością. Przeciw Dyskryminacji”, Europejskiego Roku Równych Szans dla Wszystkich 2007 oraz spotu reklamowego znajduje się na stronach:

www.stop-discrimination.info

ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Polityka Prywatności