aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
Terminy ferii:  ferie 2025, ferie 2026
Znajdź nas na    

Warszty graficzne-(GRA)fika dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak obraz, który masz w głowie przenieść do rzeczywistości. Jak wyrazić myśl, która nie daje Ci spokoju? Jeśli chcesz poznać nowoczesne technologie graficzne wykorzystywane w tworzeniu animacji i gier. Jeśli rozważasz studiowanie grafiki komputerowej. Jeśli uważasz, że masz pomysł na miarę „Wiedźmina” – te warsztaty są właśnie dla Ciebie.

Znakomity, młody grafik, specjalista w obszarze animacji - Mikołaj Birek[1] (mikolajbirek.pl) otworzy przed Tobą świat kreacji graficznej. Wyjaśni i pokaże jak, dzięki nowoczesnym technologiom, przekuć pomysł na obraz. Nie musisz być specjalistą w zakresie oprogramowania graficznego. Wystarczy otwarta głowa, pomysł i chęci.

Przez 30 godzin poznasz niesamowity świat animacji - od etapu kreacji, przez aspekty narzędziowe, aż po finalny produkt. To nie żart - Ty też to potrafisz - wystarczy, że skorzystasz z podpowiedzi eksperta.

Jeśli marzy Ci się kariera grafika, tworzenie gier, czy animacji na potrzeby marketingu. Jeśli wiążesz swoją przyszłość z multimediami i komunikacją wizualną, te warsztaty dadzą Ci szansę sprawdzenia swojego potencjału i zdobycia lub poszerzenia już posiadanej wiedzy. To nie kolejna pogadanka o… to realne działanie obliczone na efekt. Praktyczna weryfikacja, która, poza zabawą i nauką poszerzy Twoją perspektywę, dzięki czemu łatwiej podejmiesz decyzję dotycząca przyszłości.

Nie czekaj, zgłoś się już dziś i sprawdź na co Cię stać!

termin zgłoszeń: 9 lipca 2015
formularz zgłoszeniowy: http://formularz.wsiz.pl/WG/
limit miejsc: 20 osób
czas trwania: 30 godzin
terminy zajęć: 14-15 lipca, 21-22 lipca i 28 lipca
oferta dla: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, maturzyści koszt: 50 zł

Ramowy plan warsztatów
30 h

1. Wprowadzenie do grafiki komputerowej (1,5h):

  • Grafika rastrowa, grafika wektorowa
  • Wprowadzenie i wyjaśnienie pojęć, m.in. rozdzielczości, głębi koloru i kompresji
  • Charakterystyczne aspekty obu rodzajów grafiki komputerowej, najlepsze zastosowania, błędy
  • Omówienie przykładów.

2. Tworzenie postaci do gry. Prezentacja przykładów i research (3h):

  • Określenie tematyki (możliwe zasugerowanie tematu przez prowadzącego)
  • Określenie stylu wizualnego
  • Poszukiwanie inspiracji i referencji.

3. Wstępny proces twórczy (razem z przykładami) (3h):

  • Wprowadzenie do programu Adobe Photoshop. Interfejs, obsługa, najważniejsze opcje. Poznawanie możliwości programu na drodze praktycznego zastosowania
  • Początek realizacji. Szkic lub inna forma wizualizacji pomysłu. Narzędzia rysunkowe, fotomontaż
  • Selekcja pomysłów, wybór jednej koncepcji
  • Dalsza praca z programem Photoshop. Praca na warstwach, utrzymanie dyscypliny w projekcie.

4. Kompozycja i kolor - prezentacja z przykładami (1,5h):

  • Zastosowanie poznanych zasad przy dalszej pracy nad projektem.

5. Wprowadzenie do programu Adobe Illustrator (3h):

  • Interfejs, obsługa, najważniejsze opcje
  • Przykładowe ćwiczenia
  • Zastosowanie możliwości programu przy dalszej pracy nad projektem.

6. O projektowaniu graficznym, wykład z prezentacją (1,5h):

  • Czym jest projektowanie?
  • Zasady dobrego projektowania
  • Typografia - o literze
  • Co to jest logo?
  • Częste błędy
  • Omówienie przykładów.

7. Wykorzystanie programu Illustrator do stworzenia prezentacji tworzonej postaci (3h):

  • Stworzenie podpisu (swoistego logo) dla postaci.
  • Stworzenie estetycznie wyglądającej kompozycji w celu prezentacji projektu z wykorzystaniem elementów postaci, tła, napisu.
  • Eksport sesji do pliku graficznego.

8. Przeniesienie projektu do programu After Effects (6h):

  • Poznanie podstawowych zasad przy pracy z ruchomym obrazem, podstaw animacji, interfejsu programu i podstawowych narzędzi.
  • Przykładowe ćwiczenia
  • Stworzenie ruchomego obrazu w formie "motion graphic".
  • Eksport do pliku filmowego.

9. Poznanie możliwości programu Adobe Premiere (6h):

  • Interfejs, obsługa, najważniejsze opcje
  • Zastosowanie efektów pełnoekranowych, efektów specjalnych, praca na przykładowych klipach zawierających green screen
  • Montaż prezentacji postaci z muzyką, korekcja koloru
  • Eksport do gotowego pliku filmowego.

10. Prezentacja efektów prac, zakończenie warsztatów (1,5h).


[1] Mikołaj Birek, ur. 1987. w Łodzi, mgr sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.

WYBRANE OSIĄGNIĘCIA

  • pierwsze miejsce w organizowanym przez Microsoft konkursie Imagine Cup z grą Lore (jako mentor zespołu HotHead Balloon)
  • film animowany Pies mojej babci (2011) - udział w konkursie studenckim na XVI Ogólnopolskim Festiwalu Autorskich Filmów Animowanych OFAFA,
  • 2011 - udział w Przeglądzie Kina Niezależnego na 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni) film animowany Tory,
  • (2011) - Nagroda Fundacji Amicus, Ogólnopolska Wystawa Rysunku, Toruń 2011 komiks Cichociemni z "Ospy" dla rzeszowskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej
  • 2010 - Grand Prix na festiwalu kina amatorskiego Biała Dama w Walimiu) film animowany Basen
  • 2008 - Nagroda Główna w kategorii amatorskiej na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Autorskich Filmów Animowanych OFAFA.
  • wizualizacje i teledyski dla zespołów Rotten Bark, Lostbone, Regent muzyka do gier Painkiller: Redemption, Painkiller: Recurring Evil, Billboard Guerilla


opublikowano: 2015-06-30
Komentarze
Polityka Prywatności