Stworzenie krótkiego utworu literackiego i opracowanie ciekawego scenariusza lekcji techniki - takie zadania czekają uczestników konkursów "Ja - kreator przyszłości" oraz "Ucz i inspiruj". W konkursach - organizowanych w ramach Akademii Techniki - mogą wziąć udział gimnazjaliści i ich nauczyciele. Na zwycięzców obu konkursów czekają m.in. netbooki, aparaty, telefony. Szkoły laureatów otrzymają telewizory LCD.
"Każdy młody człowiek może zgłosić się do konkursu i samodzielnie, bądź w grupie przyjaciół, napisać wiersz, opowiadanie lub też tekst piosenki na temat własnej wizji technologii przyszłości" - informują organizatorzy. W swoich propozycjach gimnazjaliści powinni opowiedzieć jak - ich zdaniem - będzie wyglądał świat przyszłości i jakie znaczenie będą odgrywały w nim nowoczesne technologie.
W konkursie "Ucz i inspiruj" - który wyłoni najciekawszy scenariusz lekcji - mogą wziąć udział nauczyciele. Przygotowany scenariusz lekcji powinien umożliwiać wykorzystanie sprzętów używanych codziennie w domu lub w szkole. Lekcja powinna przy tym angażować uczniów i zachęcać ich do samodzielnego pogłębiania wiedzy.
Organizatorzy konkursu chcą zachęcić pedagogów do stworzenia zajęć odbiegających od rutynowych lekcji. "Zadaniem nauczycieli będzie zabranie swoich młodych podopiecznych w niezapomnianą podróż po krainie nowoczesnych technologii. Zwyczajną lekcję mają zastąpić fascynujące zajęcia, w czasie których młodzież będzie chłonąć przekazywaną im wiedzę" - wyjaśniają.
Zgłoszenia do obu konkursów należy przesyłać na adres: konkurs@akademiatechniki.pl do 1 czerwca.
Nazwiska laureatów poznamy do końca czerwca - zostaną opublikowane na stronie internetowej Akademii Techniki.
Program edukacyjny Akademia Techniki rozpoczął
się na początku marca w całej Polsce. Animatorzy Akademii odwiedzają
gimnazjalistów z całej Polski, aby dzielić się z młodzieżą swoją wiedzą
na temat najnowszych technologii. Niecodzienne, 90-minutowe lekcje
techniki prezentują zastosowanie nowoczesnych technologii w mikrofalówce
i telewizorze.
PAP - Nauka w Polsce