Już od 3 września 2007 r. młodzi wolontariusze mogą składać wnioski w siódmej edycji programu Make a Connection – przyłącz się! prowadzonego przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży oraz firmę Nokia.
O dotacje mogą się ubiegać osoby w wieku od 16 do 22 lat, które mają pomysły na to, jak w pozytywny sposób zmienić lokalne społeczeństwo. Przesłane wnioski zostaną ocenione, a wybrane grupy dostaną od 2.000 do 4.500 zł na realizację projektów w lokalnych społecznościach.
Dzięki programowi Make a Connection – przyłącz się! młodzi ludzie mogą zdobyć fundusze na realizację oryginalnych pomysłów. Oprócz tego, ta funkcjonująca dzięki Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży oraz firmie Nokia inicjatywa, to dla młodych ludzi także świetna okazja aby nauczyć się podstaw przedsiębiorczości, tworzenia i wdrażania projektów.
Przed rozpoczęciem projektu, na szkoleniach początkowych, które w tym roku odbędą się w grudniu, wolontariusze nauczą się zarządzania projektem, planowania budżetu, zarządzania finansami, pracy zespołowej i działań public relations. Młodzi ludzie będą także uczestniczyli w szkoleniach końcowych, które odbędą się w czerwcu 2008 r. Takie przygotowanie da im większe szanse na odniesienie sukcesu podczas realizacji projektów, a także wzbogaci ich w doświadczenia, które zwiększą ich atrakcyjność na rynku pracy.
Od 2001 roku wsparcie w ramach programu otrzymało 6 931 młodych ludzi przy realizacji 1919 projektów. Podczas ostatniej, szóstej edycji Make a Connection – przyłącz się! zrealizowano między innymi projekt „Gondolierzy z Jaśkowic”. Dzięki zaangażowanym w niego młodym ludziom na jezioro w Jaśkowicach Legnickich powróciły gondole. W Papowie Biskupim grupa młodych ludzi Papowskie Skrzaty utworzyła grupę cyrkową. W innych miejscowościach powstały lokalne teatry, pracownie plastyczne i muzyczne oraz obiekty sportowe. O tym, które projekty otrzymają dotacje w tej edycji MaC, dowiemy się w połowie stycznia 2008 r.
„Aktywność i pasja to najważniejsze atuty uczestników wszystkich edycji programu Make a Connection – Przyłącz się! Dzięki nim życie lokalnych społeczności staje się ciekawsze i bardziej kolorowe. Cieszę się, że także w tym roku będziemy zmieniać rzeczywistość na plus” – mówi Maria Holzer, dyrektor Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży.
„Make a Connection odbywa się w wielu krajach na całym świecie. Gdzie tylko dotrze, wywołuje uśmiechy na twarzach dzieci i dorosłych. W Polsce program wypracował już sobie dużą renomę. Bierze w nim udział coraz więcej młodych osób, które mają coraz ciekawsze pomysły. Mam nadzieję, że zaskoczą nas pozytywnie także w tym roku” – mówi Šárka Baronová, dyrektor marketingu Nokia na Polskę, Czechy i Słowację.
Do promocji siódmej edycji programu MaC przygotowują się Regionalne Centra Klubu Alumna. Zorganizują spotkania i warsztaty dla młodzieży, która dopiero zaczyna realizować projekty.
W tym roku akcja odbędzie się pod patronatem stacji radiowej Radiostacja i telewizji VIVA Polska.
O programie
Globalna inicjatywa firmy Nokia oraz International Youth Foundation, prowadzona w ponad 20 krajach na świecie, stwarza młodym ludziom możliwości do zdobywania wiedzy oraz umiejętności, które są niezbędne do aktywnego włączenia się w życie społeczne.
Programy, realizowane w poszczególnych krajach przez organizacje pozarządowe, są skoncentrowane na rozwoju wśród młodych ludzi podstawowych umiejętności życiowych takich, jak praca w grupie, rozwiązywanie konfliktów, wiara we własne umiejętności, umiejętne stawianie celów.
Od 2000 roku, ponad 330 000 osób z 24 krajów uczestniczyło w programach realizowanych na rzecz lokalnych społeczności.
W Polsce program nosi nazwę Make a Connection – Przyłącz się!
Informacje o Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży (PFDiM) Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży powstała w maju 1992 r. przy wsparciu International Youth Foundation. Celem jej działań jest wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Jest organizacją niedochodową, środki finansowe pochodzą z dotacji i darowizn instytucji oraz osób prywatnych. W ciągu 14 lat działalności Fundacja objęła pomocą ponad 500 organizacji pracujących na rzecz dzieci i młodzieży. Dociera z pomocą finansową do najdalszych zakątków kraju. Od września 1992 r. do końca roku 2006 udzieliła 3 370 dotacji na łączną kwotę 33 438 797 zł. Każdego roku pomaga ponad 200 tys. dzieci i młodzieży. Więcej informacji o PFDiM można znaleźć na stronie www.pcyf.org.pl.
Informacje o International Youth Foundation (IYF) International Youth Foundation stawia sobie za cel wspieranie programów mających poprawić warunki życia i perspektywy stojące przed młodymi ludźmi w miejscu ich życia, nauki, pracy i zabawy. Od założenia w roku 1990 Fundacja współpracowała z setkami firm, innymi fundacjami i organizacjami pozarządowymi, starając się wraz z nimi rozbudować już istniejące programy, dążąc do nawiązania długoterminowych strategicznych stosunków partnerskich. Obecnie IYF działa w blisko 60 państwach i terytoriach. Za sprawą Fundacji i jej partnerów ponad 26 milionów młodych ludzi zdobyło umiejętności, przeszło szkolenia i stanęło przed możliwościami o kluczowym znaczeniu dla ich przyszłości. Więcej informacji o IYF można znaleźć na stronie www.iyfnet.org.
Informacje o firmie Nokia Nokia pragnie wnieść do społeczeństwa pozytywne wartości, wykraczające poza nowoczesne technologie, produkty i usługi oferowane przez firmę. Firma jest zaangażowana w projekty społeczne wspierające młodzież i edukację w 30 krajach, z których korzysta ponad 1 milion młodych ludzi. Pracownicy firmy aktywnie uczestniczą w programach prowadzonych na rzecz lokalnych projektów jako wolontariusze, w ramach których przepracowali w 2006 r. ponad 25 tysięcy godzin. Nokia wspiera również innowacyjne projekty wnoszące korzyści, jakie przynoszą mobilne technologie społeczeństwom na całym świecie.
Radiostacja - CZARNE HITY DANCEOWE BITY Stacja młodych, dynamicznych, otwartych na świat ludzi. Tworzy niepowtarzalny klimat, a tematy poruszane na antenie Radiostacji pokazują młodzieżowe gusta, trendy i poglądy. Jest to stacja interaktywna, pozytywna i kreatywna. Słuchacze Radiostacji mają możliwość wyrażania swojej opinii w trakcie audycji prowadzonych na żywo oraz na interaktywnym portalu www.radiostacja.pl. Radiostacja, wcześniej znana jako Rozgłośnia Harcerska, nadaje od 11 listopada 1998 roku. CZARNE HITY DANCEOWE BITY są już w dwunastu miastach, w lipcu 2007 do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Łodzi, Olsztyna, Poznania, Rzeszowa , Wrocławia i Zielonej Góry dołączyły Koszalin i Szczecin.
Informacje o telewizji VIVA Polska Muzyczna stacja telewizyjna VIVA Polska istnieje na rynku już 7 lat. Należy do konsorcjum mediowego VIACOM, w skład którego wchodzą popularne na całym świecie kanały telewizyjne między innymi znane z polskiego rynku MTV, VH1, Comedy Central, ale również media elektroniczne, wydawnictwa, stacje radiowe, wytwórnie płyt i dwie sekcje filmów fabularnych . VIVA jest powszechnie znana wśród młodzieży nie tylko w Niemczech, ale i w Europie. W Polsce jest najpopularniejszą telewizyjną stacją muzyczną. Więcej informacji na temat Viva Polska można znaleźć na stronie http://www.viva-tv.pl.