Firma Henkel Polska, wiodący producent środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała, klejów konsumenckich, chemii budowlanej oraz technologii przemysłowych oraz Fundacja Przyjaciółka podsumowali tegoroczną edycję Programu Stypendialnego dla gimnazjalistów „Wiem, że warto się uczyć”.
Dwudziestu najzdolniejszych wychowanków domów dziecka z województwa śląskiego i dolnośląskiego otrzymało stypendia naukowe, każde w wysokości 1000 zł. Dwoje najlepszych uczniów z domów dziecka w Bardzie i Tychach, dostało dodatkowo specjalne wyróżnienia w postaci rocznych kursów językowych.
Tegoroczna, druga edycja Programu Stypendialnego „Wiem, że warto się uczyć” adresowana była do wychowanków domów dziecka z dwóch województw, w których Henkel ma swoje fabryki (Racibórz i Dzierżoniów). Placówki nadesłały na konkurs 53 zgłoszenia (21 z woj. śląskiego i 32 z woj. dolnośląskiego). Jury, złożone z przedstawicieli firmy Henkel Polska oraz Fundacji Przyjaciółka, wybrało dwudziestu uczniów, którzy mieli najlepsze wyniki w nauce oraz sprecyzowane plany co do dalszej edukacji.
„Wszyscy kandydaci pokazali nam, że pomimo gorszych warunków startu potrafią osiągnąć bardzo dobre rezultaty w szkole. Te wyniki wyróżniają ich nie tylko na tle innych wychowanków, ale także na tle wszystkich rówieśników. Tym bardziej gratulujemy zwycięzcom" – powiedziała Joanna Luberadzka-Gruca, Kierownik Fundacji Przyjaciółka.
Z danych Fundacji Przyjaciółka wynika, że w Polsce tylko 1% wychowanków domów dziecka podejmuje studia, podczas gdy dla ogółu społeczeństwa odsetek ten przekracza 10%.
„Mamy nadzieję, że dzięki naszym corocznym stypendiom najzdolniejsze dzieci z domów dziecka dostaną dodatkową zachętę do zdobywania wiedzy, a inne zobaczą, że po prostu warto się uczyć. Przecież głównym celem naszego programu jest dostarczenie wychowankom domów dziecka motywacji do nauki.” – powiedziała Dorota Strosznajder, rzecznik prasowy firmy Henkel Polska.
Tegoroczni laureaci akcji „Wiem, że warto się uczyć” to gimnazjaliści ze średnią ocen co najmniej 4,0. Większość chce kontynuować naukę na studiach, ponieważ wiedzą, że od dobrego wykształcenia zależy ich przyszłość.
Tegorocznymi laureatami stypendiów Henkla i Fundacji Przyjaciółka są:
Aleksandra Kurczab, Dom Dziecka „Jutrzenka" w Bardzie
Angelika Marańska, Dom Dziecka „Jutrzenka" w Bardzie
Sylwia Kowalczyk, Dom Dziecka „Jutrzenka" w Bardzie
Małgorzata Kowalczyk, Dom Dziecka „Jutrzenka" w Bardzie
Sandra Ryba, Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Szansa" w Brzegu
Agnieszka Jęcek, Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Szansa" w Brzegu
Rozalia Figiel, Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Szansa" w Brzegu
Mariola Pietryniak, Placówka Socjalizacyjna w Brzegu Dolnym
Malwina Herysz, Dom Dziecka nr 1 im. Jana Pawła II w Bytomiu
Agnieszka Pilch, Dom Dziecka nr 2 w Katowicach
Karolina Konarzewska, Dom Dziecka w Legnicy
Wioletta Wieczorek, Dom Dziecka „Catharina" w Mieroszowie
Anna Malicz, Dom Dziecka w Oławie
Katarzyna Wróblewska, Placówka Socjalizacyjna „Skarbek" w Polkowicach
Maciej Maciejewski, Placówka Socjalizacyjna „Skarbek" w Polkowicach
Sylwia Panuś, Ośrodek Usług Opiekuńczo-Wychowawczych w Tychach
Marika Zborowska, Ośrodek Pomocy Dziecku i Rodzinie w Górze Włodowskiej
Dariusz Ławniczak, Wiel. Placówka „Przyjazny Dom" we Wrocławiu
Maria Nowak, Wiel. Placówka "Przyjazny Dom" we Wrocławiu
Paweł Siarniak, Dom Dziecka w Zabrzu
Henkel to wiodące marki i technologie, które czynią życie ludzkie łatwiejszym, lepszym i piękniejszym.
Henkel to firma międzynarodowa, obecna na ponad 125 rynkach całego świata i zatrudniająca ponad 50 tysięcy pracowników, wiodący producent środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała, klejów konsumenckich, chemii budowlanej oraz technologii przemysłowych.
W Polsce Henkel działa od 16 lat. Uruchomił 6 ośrodków produkcyjnych: w Raciborzu, Stąporkowie, Wrzącej, Dzierżoniowie, Ciechanowie i Bielsku-Białej, produkujących zarówno na potrzeby rynku polskiego, jak i na eksport. Zatrudnia w Polsce ponad 1100 pracowników.
Fundacja Przyjaciółka
Została założona w listopadzie 2000 roku przez Edipresse S.A., wydawcę „Przyjaciółki", najpopularniejszego tygodnika dla kobiet. Fundacja jest organizacją pozarządową non-profit, utrzymującą się przede wszystkim z darowizn. Główny krąg darczyńców stanowią reklamodawcy tygodnika Przyjaciółka.
Utworzenie Fundacji przez wydawcę tygodnika Przyjaciółka stanowiło wyraz zaangażowania czasopisma w rozwiązywanie problemów społecznych w Polsce oraz chęci niesienia wymiernej i zorganizowanej pomocy. Dotychczas tygodnik Przyjaciółka inicjował kilka akcji charytatywnych w skali roku, głównie zwracając się z prośbą o pomoc do czytelników pisma. Utworzenie Fundacji pozwala na prowadzenie kompleksowych i szeroko zakrojonych akcji charytatywnych.