63,4 procent Polaków uważa, że przy zakupie podręcznika ważniejsza jest jego zawartość merytoryczna, a tylko 24,4 procent sądzi, że cena - wynika z sondażu CBOS, przeprowadzonego na zlecenie Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki (SWE PIK).
Aż 95,7 proc. respondentów uważa, że państwo powinno przyjąć na siebie obowiązek pomagania biednym rodzinom w zakupie podręczników szkolnych (w tym 78,9 proc. odpowiedziało "zdecydowanie tak", a 16,9 proc. "raczej tak"). Przeciwnego zdania jest 2,3 proc. - 1,9 proc. odpowiedziało "raczej nie", a 0,4 proc. "zdecydowanie nie".
Zawartość podręcznika nad cenę przedłożyło 66,4 proc. ankietowanych posiadających dzieci w wieku szkolnym; cenę za ważniejszą uznało 24,2 proc. badanych z tej grupy.
Badanie zrealizowano w dniach 20-27 kwietnia br. wśród 1 tys. 79 osób.
Sekcja Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki zrzesza 53 wydawnictwa, z czego ok. 20 kieruje swoją ofertę głównie do szkół. Do największych w grupie należą: WSiP, Nowa Era, Wydawnictwa Szkolne PWN, M.Rożak, MAC Edukacja, Żak, GWO (Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe), Pearson Education Polska, Oxford University Press.
Źródło: http://www.naukawpolsce.pl/nauka/