4 kwietnia rozpoczynają się rozgrywki piłkarskie w tegorocznej, VIII edycji Turnieju Coca-Cola Cup. Do I rundy eliminacyjnej przystąpią reprezentacje 2571 szkół podstawowych oraz 2279 szkół gimnazjalnych.
Mini-turnieje I i II rundy eliminacyjnej wyłonią po 16 najlepszych drużyn w obu kategoriach wiekowych w każdym województwie, które tym samym awansują do Finałów Wojewódzkich.
W sumie do Turnieju zgłoszonych zostało 4850 drużyn. To oznacza, że prawie 50 000 dzieci i młodzieży będzie rywalizować o Puchar Coca-Cola Cup 2006. A jest o co walczyć. Najlepsze drużyny w poszczególnych kategoriach wiekowych oprócz zdobycia trofeum wyjadą na mecz reprezentacji Polski z drużyną Kostaryki w czasie Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Niemczech. Coca-Cola jest oficjalnym partnerem FIFA World Cup, dlatego tegorocznej edycji Turniej Coca-Cola Cup będzie towarzyszyć wiele atrakcji związanych z nadchodzącymi Mistrzostwami Świata.
„Po raz ósmy rozpoczynamy rozgrywki Coca-Cola Cup. W tym roku na boiska w całej Polsce wybiegnie niemal 50 000 młodych zawodników, a kilkakrotnie więcej osób
– członków rodzin i kolegów, będzie im gorąco kibicowało. Możliwość zapewnienia wszystkim uczestnikom Turnieju Coca-Cola Cup aktywnej zabawy oraz przyjaznej rywalizacji w duchu „fair play”, jest dla nas największą satysfakcją” – powiedziała Iwona Sarachman, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
We wszystkich województwach eliminacje będą składały się z 2 rund. Wyjątkiem jest kategoria szkół gimnazjalnych w województwie lubuskim, gdzie zespoły rozegrają tylko 1 rundę eliminacyjną. Finały Wojewódzkie, w których wystąpi po 16 najlepszych drużyn w kategorii szkół podstawowych i gimnazjalnych, planowane są w maju. 4 Półfinały Krajowe, w których wystąpią Mistrzowie Województw, odbędą się pod koniec maja i wyłonią po 4 najlepsze drużyny w kraju w obu kategoriach. Drużyny te wezmą udział w Finale Krajowym 4 czerwca 2006 roku.
Najwcześniej do I rundy eliminacyjnej przystąpią młodzi piłkarze z województw: kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego (od 4 kwietnia). Nieco później do rozgrywek przystąpią drużyny z kolejnych województw: dolnośląskiego, lubelskiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, śląskiego oraz świętokrzyskiego (od 10 kwietnia). Jako ostatnie na boiska wybiegną zespoły z pozostałych regionów: podkarpackiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego (od 18 kwietnia).
Drużyny startujące w Coca-Cola Cup mogą liczyć najwyżej 10 zawodników. Jednocześnie na boisku może grać 5 zawodników oraz bramkarz. Wszyscy zawodnicy muszą być uczniami szkoły, którą reprezentują. Kategoria szkół podstawowych obejmuje uczniów z roczników 1993 i młodszych. Zawodnikami drużyny zgłoszonej w kategorii szkół gimnazjalnych mogą być uczniowie tej szkoły z roczników 1991 i młodszych.
Organizatorem i pomysłodawcą Turnieju jest Coca-Cola Poland Services. Patronat nad Turniejem objęły Ministerstwo Sportu oraz Szkolny Związek Sportowy. Ogólnopolskimi patronami prasowymi są: Bravo Sport oraz Przegląd Sportowy, internetowym – Sportbiznes.pl. Patronat radiowy sprawuje Radio RMF Maxxx. Prasowymi patronami w poszczególnych województwach zostali: Dziennik Elbląski, Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Codzienna Nowiny, Gazeta Lubuska, Gazeta Olsztyńska, Gazeta Poznańska, Gazeta Pomorska, Gazeta Współczesna oraz Nowa Trybuna Opolska. Oficjalny serwis internetowy Turnieju Coca-Cola Cup 2006 znajduje się pod adresem: www.cocacolacup.pl.
Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company – właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, który obecny jest w ponad 200 krajach świata. Wśród marek firmy obecnych w Polsce znajdują się: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, napój energetyczny Burn, napoje herbaciane Nestea, napoje kawowe Nescafé Xpress oraz wody mineralne Multivita, Vita i naturalna woda źródlana Kropla Beskidu. System Coca-Cola w Polsce reprezentuje także Coca-Cola HBC Polska – oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 500 milionów konsumentów.
Więcej informacji o Turnieju znajduje się również na stronie www.cocacolacup.pl.