Znakomity, młody grafik, specjalista w obszarze animacji - Mikołaj Birek (mikolajbirek.pl) otworzy przed Tobą świat kreacji graficznej. Wyjaśni i pokaże jak, dzięki nowoczesnym technologiom, przekuć pomysł na obraz. Nie musisz być specjalistą w zakresie oprogramowania graficznego. Wystarczy otwarta głowa, pomysł i chęci.
Przez 30 godzin poznasz niesamowity świat animacji - od etapu kreacji, przez aspekty narzędziowe, aż po finalny produkt. To nie żart - Ty też to potrafisz - wystarczy, że skorzystasz z podpowiedzi eksperta.
Jeśli marzy Ci się kariera grafika, tworzenie gier, czy animacji na potrzeby marketingu. Jeśli wiążesz swoją przyszłość z multimediami i komunikacją wizualną, te warsztaty dadzą Ci szansę sprawdzenia swojego potencjału i zdobycia lub poszerzenia już posiadanej wiedzy. To nie kolejna pogadanka o… to realne działanie obliczone na efekt. Praktyczna weryfikacja, która, poza zabawą i nauką poszerzy Twoją perspektywę, dzięki czemu łatwiej podejmiesz decyzję dotycząca przyszłości.
Nie czekaj, zgłoś się już dziś i sprawdź na co Cię stać!
termin zgłoszeń: 9 lipca 2015
formularz zgłoszeniowy:
http://formularz.wsiz.pl/WG/limit miejsc: 20 osób
czas trwania: 30 godzin
terminy zajęć: 14-15 lipca, 21-22 lipca i 28 lipca
oferta dla: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, maturzyści koszt: 50 zł
Ramowy plan warsztatów 30 h
1. Wprowadzenie do grafiki komputerowej (1,5h):
- Grafika rastrowa, grafika wektorowa
-
Wprowadzenie i wyjaśnienie pojęć, m.in. rozdzielczości, głębi koloru i kompresji
-
Charakterystyczne aspekty obu rodzajów grafiki komputerowej, najlepsze zastosowania, błędy
-
Omówienie przykładów.
2. Tworzenie postaci do gry. Prezentacja przykładów i research (3h):
- Określenie tematyki (możliwe zasugerowanie tematu przez prowadzącego)
-
Określenie stylu wizualnego
-
Poszukiwanie inspiracji i referencji.
3. Wstępny proces twórczy (razem z przykładami) (3h):
- Wprowadzenie do programu Adobe Photoshop. Interfejs, obsługa, najważniejsze opcje. Poznawanie możliwości programu na drodze praktycznego zastosowania
-
Początek realizacji. Szkic lub inna forma wizualizacji pomysłu. Narzędzia rysunkowe, fotomontaż
-
Selekcja pomysłów, wybór jednej koncepcji
-
Dalsza praca z programem Photoshop. Praca na warstwach, utrzymanie dyscypliny w projekcie.
4. Kompozycja i kolor - prezentacja z przykładami (1,5h):
- Zastosowanie poznanych zasad przy dalszej pracy nad projektem.
5. Wprowadzenie do programu Adobe Illustrator (3h):
- Interfejs, obsługa, najważniejsze opcje
-
Przykładowe ćwiczenia
-
Zastosowanie możliwości programu przy dalszej pracy nad projektem.
6. O projektowaniu graficznym, wykład z prezentacją (1,5h):
- Czym jest projektowanie?
-
Zasady dobrego projektowania
-
Typografia - o literze
-
Co to jest logo?
-
Częste błędy
-
Omówienie przykładów.
7. Wykorzystanie programu Illustrator do stworzenia prezentacji tworzonej postaci (3h):
- Stworzenie podpisu (swoistego logo) dla postaci.
-
Stworzenie estetycznie wyglądającej kompozycji w celu prezentacji projektu z wykorzystaniem elementów postaci, tła, napisu.
-
Eksport sesji do pliku graficznego.
8. Przeniesienie projektu do programu After Effects (6h):
- Poznanie podstawowych zasad przy pracy z ruchomym obrazem, podstaw animacji, interfejsu programu i podstawowych narzędzi.
-
Przykładowe ćwiczenia
-
Stworzenie ruchomego obrazu w formie "motion graphic".
-
Eksport do pliku filmowego.
9. Poznanie możliwości programu Adobe Premiere (6h):
- Interfejs, obsługa, najważniejsze opcje
-
Zastosowanie efektów pełnoekranowych, efektów specjalnych, praca na przykładowych klipach zawierających green screen
-
Montaż prezentacji postaci z muzyką, korekcja koloru
- Eksport do gotowego pliku filmowego.
10. Prezentacja efektów prac, zakończenie warsztatów (1,5h).
Mikołaj Birek, ur. 1987. w Łodzi, mgr sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.
WYBRANE OSIĄGNIĘCIA
- pierwsze miejsce w organizowanym przez Microsoft konkursie Imagine Cup z grą Lore (jako mentor zespołu HotHead Balloon)
- film animowany Pies mojej babci (2011) - udział w konkursie studenckim na XVI Ogólnopolskim Festiwalu Autorskich Filmów Animowanych OFAFA,
- 2011 - udział w Przeglądzie Kina Niezależnego na 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni) film animowany Tory,
- (2011) - Nagroda Fundacji Amicus, Ogólnopolska Wystawa Rysunku, Toruń 2011 komiks Cichociemni z "Ospy" dla rzeszowskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej
- 2010 - Grand Prix na festiwalu kina amatorskiego Biała Dama w Walimiu) film animowany Basen
- 2008 - Nagroda Główna w kategorii amatorskiej na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Autorskich Filmów Animowanych OFAFA.
- wizualizacje i teledyski dla zespołów Rotten Bark, Lostbone, Regent muzyka do gier Painkiller: Redemption, Painkiller: Recurring Evil, Billboard Guerilla