aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
Terminy ferii:  ferie 2025, ferie 2026
Znajdź nas na    

Finał Krajowy jubileuszowej X edycji Coca-Cola Cup

Dział: edukacja

Szkoła Podstawowa nr 10 i Gimnazjum nr 4 z Zielonej Góry zwyciężyły w Finale Krajowym Coca-Cola Cup 2008, który odbył się 30 maja na stadionie Bemowskiego Ośrodka Piłki Nożnej w Warszawie.

. Obie drużyny otrzymały Puchar Coca-Cola Cup i w nagrodę wyjadą do Wiednia na mecz Polska – Austria podczas Euro 2008. Zwycięskie zespoły z Zielonej Góry okazały się najlepszymi zespołami w Polsce spośród ponad 4400 drużyn zgłoszonych do tegorocznej edycji Turnieju Coca-Cola Cup.
W warszawskim finale wystartowały po 4 najlepsze drużyny w kraju w kategorii szkół podstawowych i gimnazjów, wyłonione w trakcie dwumiesięcznego turnieju. Zawody były rozgrywane systemem pucharowym.

W turnieju szkół podstawowych za faworyta uznawani byli Mistrzowie poprzednich trzech edycji Turnieju Coca-Cola Cup – drużyna SP nr 37 z Białegostoku. Piłkarze z Podlasia potwierdzili wysoką formę w meczu półfinałowym, wygrywając z SP MS BBTS Bielsko-Biała 7:3. W drugim półfinale bardzo dobrze zaprezentowali się piłkarze SP 10 z Zielonej Góry (w ubiegłym roku w Finale zajęli czwarte miejsce), którzy łatwo pokonali mistrza województwa lubelskiego SP 5 Kraśnik 4:1. Styl gry zielonogórzan potwierdzał, że mają oni duże ambicje i mogą w finale powalczyć z Mistrzami z Białegostoku.

Po rozgrywkach szkół podstawowych, walkę o Mistrzostwo rozpoczęły gimnazja. W pierwszym meczu zespół reprezentujący Gimnazjum nr 4 z Zielonej Góry potwierdził swoje wysokie aspiracje, pokonując Gimnazjum nr 12 z Olsztyna. Na drugim boisku w tym samym czasie, doszło do wyrównanego pojedynku pomiędzy Gimnazjum nr 9 z Chorzowa i Gimnazjum Sportowym
z Rzeszowa. Ostatecznie lepsi okazali się piłkarze ze Śląska, którzy wygrali 1:0.

W meczach o trzecie miejsce nie brakowało emocji. Szczególnie zacięty był mecz w kategorii podstawówek, w którym SP MS BBTS Bielsko-Biała pokonało SP 5 Kraśnik 6:4. Wśród gimnazjów rzeszowianie pokonali Gimnazjum 12 z Olsztyna 7:4.
Wreszcie nadszedł czas finałów. Wśród podstawówek zawodnicy SP 10 z Zielonej Góry, którym dawano mniejsze szanse na Mistrzostwo niż ich starszym kolegom z Gimnazjum nr 4, zaskoczyli wszystkich łącznie z białostocczanami, szybko strzelając trzy bramki. Dwie z nich strzelił Maciej Miziński, który fryzurą i techniką przypominał znanego argentyńskiego piłkarza Claudio Caniggię. To był potężny cios, po którym zeszłoroczni Mistrzowie nie byli się w stanie podnieść. Jedyne na co było ich stać to gol honorowy. „Dziesiątka” ostatecznie wygrała 4:1.

W jeszcze bardziej emocjonującym finale gimnazjów pomiędzy „czwórką” z Zielonej Góry i Gimnazjum 9 z Chorzowa do przerwy był bezbramkowy remis. Emocje sięgnęły zenitu w 27. minucie meczu, gdy najpierw zielonogórzanie objęli prowadzenie 1:0, by chwilę potem je stracić po golu Macieja Koja. Wynik nie zmienił się do końca regulaminowego czasu gry i o tytule Mistrza miała zadecydować dogrywka. Dopingowani z trybun przez młodszych kolegów, z którymi na co dzień trenują w Uczniowskim Klubie Piłkarskim w Zielonej Górze, piłkarze Gimnazjum nr 4 zwycięstwo zapewnili sobie strzelając złotą bramkę. Jej autorem był Maciej Muzolf, którzy pięknym strzałem zapewnił wszystkim kolegom z zespołu wyjazd na mecz Polska-Austria do Wiednia.

Najlepszymi strzelcami tegorocznego Finału Krajowego Coca-Cola Cup zostali Kamil Jonkisz (SP MS BBTS Bielsko-Biała), który zdobył 6 bramek i z czteroma golami Jakub Bąk z Gimnazjum Sportowego z Rzeszowa. Tytuł najlepszego bramkarza zdobył Piotr Smołócha (SP 10 Zielona Góra) i Tomasz Kasprzyk (Gim. 9 Chorzów).
Emocji nie brakowało także na trybunach. Drużyny były dopingowane m.in. przez uczniów z bemowskich szkół. Turniejowi towarzyszył piknik z licznymi atrakcjami, zorganizowany we współpracy z Dzielnicą Bemowo. Dekoracja niczym z największych piłkarskich imprez odbyła się na scenie koncertowej, wśród konfetti i owacji zgromadzonych kibiców. Po niej, dla piłkarzy
i kibiców, zagrał zespół Groove Coverage. Całość zakończył spektakularny pokaz sztucznych ogni, który zakończył jubileuszową X edycję Turnieju Coca-Cola Cup.

„Tegoroczna dziesiąta edycja Turnieju Coca-Cola Cup, tak jak wszystkie poprzednie, pokazała, że sport to nie tylko rywalizacja w duchu fair play, ale również wspaniała zabawa, które dają młodym ludziom mnóstwo radości i satysfakcji. Mam nadzieję, że wszyscy uczestnicy zapamiętają ten Turniej jako wspaniałą i niezapomnianą przygodę” – powiedział Juan Manuel Morales, Dyrektor Generalny Coca-Cola Poland Services.

Organizatorem i pomysłodawcą Turnieju jest Coca-Cola Poland Services. Patronat nad Turniejem objęły Ministerstwo Sportu oraz Szkolny Związek Sportowy. Patronem Finału Krajowego jest Urząd Dzielnicy Bemowo. Ogólnopolskimi patronami prasowymi są: Bravo Sport, Super Express oraz Przegląd Sportowy, internetowymi – Interia.pl oraz Sports.pl. Patronat radiowy sprawuje Program III Polskiego Radia. Prasowymi patronami w poszczególnych województwach zostali: Dziennik Bałtycki, Dziennik Polski, Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Lubuska, Głos Szczeciński, Nowa Trybuna Opolska, Super Nowości oraz Życie Warszawy. Oficjalny serwis internetowy Turnieju Coca-Cola Cup 2008 znajduje się pod adresem: www.cocacolacup.pl. Partnerami Turnieju zostali: JVC oraz Uhlsport.

Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company – właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, który obecny jest w ponad 200 krajach świata. Wśród marek firmy obecnych w Polsce znajdują się: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, napój energetyczny Burn, napoje herbaciane Nestea, napoje kawowe illy Cafe oraz wody mineralne Multivita, Vita i naturalna woda źródlana Kropla Beskidu. System Coca-Cola w Polsce reprezentuje także Coca-Cola HBC Polska – oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 500 milionów konsumentów.


ostatnia zmiana: 2008-06-02
Komentarze
Polityka Prywatności