Niezapomniane emocje i dużo sportowej walki w duchu zasad fair play - to wszystko czeka nas w tegorocznej edycji największego turnieju piłkarskiego dla młodzieży w Polsce - Coca-Cola Cup. Już po raz dziesiąty, kilkadziesiąt tysięcy młodych piłkarzy wybiegnie na boiska w całej Polsce, by walczyć o prestiżowy tytuł Mistrza Polski Coca-Cola Cup 2008.
Emocje będą tym większe, że na zwycięskie drużyny czekają bilety na mecz Reprezentacji Polski podczas Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii.
W drugiej połowie stycznia dyrektorzy oraz nauczyciele wychowania fizycznego z 15 000 szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce otrzymają pocztą informacje o Turnieju oraz formularze zgłoszeniowe. Można je również pobrać ze strony internetowej www.cocacolacup.pl. Wypełnione i podpisane formularze należy przesłać do Biura Organizacyjnego Turnieju do 15 lutego br.
„Zapraszamy wszystkie szkoły do tworzenia drużyn i wysyłania zgłoszeń. To wyjątkowa okazja zmierzyć się z najbardziej utalentowanymi młodymi piłkarzami w Polsce. Przez 10 lat w Turnieju udział wzięło kilkaset tysięcy uczniów. Coca-Cola Cup jest miejscem, gdzie swoje kariery rozpoczynali przyszli reprezentanci Polski” - powiedziała Iwona Sarachman, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services. „Już dziś wielu byłych uczestników Turnieju Coca-Cola Cup gra w juniorskich reprezentacjach Polski i godnie reprezentuje nasz kraj w Polsce i za granicą. Część z nich trenuje także w czołowych klubach europejskich np. w Feyenoord Rotterdam czy Girondins Bordeaux i ma duże szanse stać się ważnymi zawodnikami Reprezentacji Polski podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 w Polsce i na Ukrainie” – dodała Iwona Sarachman.
Każda szkoła, która chce wystartować w Turnieju Coca-Cola Cup musi zebrać drużynę, liczącą maksymalnie 10 zawodników. Zasady gry są proste. Jednocześnie na boisku może przebywać 5 zawodników w polu oraz bramkarz. Rozgrywki rozpoczną się rundą eliminacyjną w kwietniu. Seria mini turniejów będzie organizowana przez wybrane szkoły.
W ten sposób zostanie wyłonionych po 12, 18 lub 24 najlepsze zespoły w każdej z kategorii wiekowych z każdego województwa (w zależności od ilości zgłoszonych drużyn w każdym z województw). Wyłonione drużyny zmierzą się w finałach wojewódzkich w kwietniu i w maju. Do kolejnej rundy rozgrywek awansują mistrzowie województw w obu kategoriach. Półfinały krajowe, odbywające się w 4 wybranych miejscach w Polsce, wyłonią po 4 najlepsze drużyny w obu grupach wiekowych. Finał Krajowy zostanie rozegrany w Krakowie na przełomie maja i czerwca.
Turniej Coca-Cola Cup jest największym tego typu turniejem piłki nożnej w Polsce. W Coca-Cola Cup 2007 wzięło udział prawie 50.000 uczniów, którzy reprezentowali 4.853 drużyny z całego kraju. Zawodnikami są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, w wieku od 11 do 15 lat. Organizatorem i pomysłodawcą Turnieju jest Coca-Cola Poland Services. Patronat nad Turniejem objęli: Ministerstwo Sportu oraz Szkolny Związek Sportowy.
W ubiegłym roku Mistrzami Coca-Cola Cup zostały Szkoła Podstawowa nr 37 w Białymstoku oraz Gimnazjum nr 3 z Poznania. W nagrodę, obie drużyny pojechały do Madrytu na mecz Primera Division pomiędzy Realem Madryt a Deportivo La Coruna. Po meczu, na młodych piłkarzy czekała niespodzianka - zawodnicy spotkali się z bramkarzem Realu Madryt, Jerzym Dudkiem.
Ogólnopolskimi patronami prasowymi są: Bravo Sport oraz Przegląd Sportowy, internetowymi – Interia.pl oraz Sports.pl. Patronat radiowy sprawuje Program III Polskiego Radia. Prasowymi patronami w poszczególnych województwach zostali: Dziennik Bałtycki, Dziennik Polski, Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Lubuska, Głos Szczeciński, Nowa Trybuna Opolska, Super Nowości oraz Życie Warszawy. Oficjalny serwis internetowy Turnieju Coca-Cola Cup 2008 znajduje się pod adresem: www.cocacolacup.pl. Partnerami Turnieju zostali: JVC oraz Uhlsport.
Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company – właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, który obecny jest w ponad 200 krajach świata. Wśród marek firmy obecnych w Polsce znajdują się: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, napój energetyczny Burn, napoje herbaciane Nestea, napoje kawowe Nescafé Xpress oraz wody mineralne Multivita, Vita i naturalna woda źródlana Kropla Beskidu. System Coca-Cola w Polsce reprezentuje także Coca-Cola HBC Polska – oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 500 milionów konsumentów.