aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store

Edukacja - artykuły

więcej filtrówmniej filtrów
Znajdź nas na    
Terminy ferii:  ferie 2025, ferie 2026
Do 22 kwietnia można rejestrować się do konkursu Euroscola, w którym nagrodą jest dofinansowywany wyjazd do Parlamentu Europejskiego w roku szkolnym 2012/2013. W Strasburgu młodzież bierze udział w symulowanej sesji plenarnej 'prawdziwego' Parlamentu Europejskiego, pracuje w 'komisjach', głosuje nad 'rezolucjami' i cały czas posługuje się językiem obcym, kontaktując się przy tym z równieśnikami z całej Europy.
Pedagogium WSNS w Warszawie już po raz szósty organizuje dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Ogólnopolski Konkurs Młodzi Przeciwko Patologiom Społecznym.
Jeszcze kilkanaście lat temu problem dysleksji traktowany był jak wymysł ucznia, który nie chciał się uczyć zasad ortografii. Dziś wiemy, że jest to o wiele szersze zagadnienie, a wczesna diagnoza dzieci z tzw. „specyficznym zaburzeniem uczenia się”, to klucz do ochrony ich przed bardzo poważnymi konsekwencjami dysleksji w przyszłości.
Dawid Krupa z Zespołu Szkół Łączności w Gliwicach zwycięzcą II edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Logistycznej. II miejsce zajęła Anna Dubińska z Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Wieluniu, III miejsce - Marcin Wydra z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Rybniku.
Jaki jest świat, który kochasz? Pokaż go na zdjęciach i weź udział w konkursie fotograficznym organizowanym przez Wyższą Szkołę Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Celem projektu badawczego "Laboratorium myślenia" jest ocena wiedzy i umiejętności absolwentów gimnazjów z przedmiotów przyrodniczych, czyli biologii, chemii, fizyki i geografii. Projekt realizowany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych.
Dlaczego szwajcarskie produkty kojarzą się nam z precyzją, a wizyta w Australii zapowiada emocjonującą przygodę? Czemu technologiczne gadżety kupowalibyśmy najchętniej z Japonii, a biznes prowadzilibyśmy w Stanach Zjednoczonych?
12 marca 2012 r. odbył się III – finałowy etap Olimpiady Młodego Handlowca organizowanej przez Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Uczniowie dwóch wrocławskich liceów ogólnokształcących - nr IX i XIV po 3-miesięcznej pracy nad prezentacjami multimedialnymi zostali ocenieni przez Jury w skład, którego weszli dr Irena Tomys – Kanclerz WSH, Jan Szuba – Dyrektor Narodowego Banku Polskiego Oddziału Okręgowego we Wrocławiu oraz Jolanta Bednarska i Alicja Karczyńska - przedstawicielki Wydziałów Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Fundacja Aktywizacji i Rozwoju Młodzieży zaprasza do udziału w międzynarodowym projekcie Summercamp 2012 w Niemczech. Oferta skierowana jest do młodzieży w wieku 15-16 lat z Polski, Bośni i Hercegowiny, Chorwacji, Serbii, Czarnogóry i Niemiec.
Projekt „Akademia Sztuk … ARCHEOLOGIA- nauka ścisła czy humanistyczna?” jest cyklem weekendowych spotkań adresowanych do warszawskich gimnazjalistów i licealistów, którzy szukają propozycji zajęć pozaszkolnych rozwijających ich zainteresowania i chcą uzupełniać materiał szkolny z różnych dziedzin nauki.
Nauka popłaca - Toyota Bank od 1 marca 2012 r. wprowadził promocję dla najlepszych uczniów w młodzieżowym Koncie Click. Za ponadprzeciętne wyniki w nauce mogą oni otrzymać nawet 200 % dodatkowych odsetek i bon o wartości 50 złotych.

9 marca (piątek) w godz. 10:00-14:30 w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie odbędzie się wyjątkowe wydarzenie edukacyjne - Dzień Innowacji w Zarządzaniu - CASEomania oraz gry strategiczne.
Ile zajęć dodatkowych to za dużo dla naszego malucha? Kiedy niepokoić się jego rozwojem? Jak wspomagać i skutecznie nauczać? Czy warto od najmłodszych lat inwestować w lekcje języka obcego? – odpowiedzi na te oraz na wiele innych pytań usłyszą rodzice, pedagodzy oraz specjaliści biorący udział konferencji "Jak nie zepsuć dzieciństwa? Czyli innowacje w pedagogice przedszkolnej”, organizowanej w sobotę, 10 marca 2012 roku przez Wyższą Szkołę Edukacji Integracyjnej i Interkulturowej w Poznaniu.
Google ogłasza II edycję konkursu plastycznego Doodle 4 Google, który kierowany jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Celem konkursu jest zaprojektowanie własnego logo Google, czyli doodla. W tym roku zadanie polega na interpretacji hasła „…Pozdrowienia z Polski”.
Już 3 marca (sobota) uczniowie szkół średnich będą zmierzą się w intelektualnej potyczce w trakcie II etapu XI Międzynarodowej Olimpiady Języka Angielskiego, XI Międzynarodowej Olimpiady Języka Niemieckiego oraz I Międzynarodowej Olimpiady Przedsiębiorczości.
Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu wspólnie z Capital Park sp. z o. o. - Gdańskim Centrum Filmowym Neptun-Helikon-Kameralne, Stowarzyszeniem na Rzecz Edukacji Filmowej oraz Fundacją Edukacji Kulturalnej Ad Arte zaprasza do udziału w eliminacjach wojewódzkich XXIII Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Filmie dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
„Wielkopolska w drodze do Euro 2012” – to tytuł konkursu na zdjęcie lub film o tematyce, ukazującej zmiany związane z przygotowaniami do Mistrzostw Europy w piłce nożnej „Euro 2012” w Poznaniu i Wielkopolsce. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Na prace czekamy do 7 kwietnia. Konkurs adresowany jest do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych z terenu województwa wielkopolskiego.
Proces urbanizacji pozostawia setki milionów dzieci w miastach i miasteczkach bez dostępu do podstawowych i niezbędnych usług, alarmuje UNICEF w raporcie „The State of the World’s Children 2012: Children in an Urban World.”
Już 28 lutego w Collegium Civitas gimnazjaliści z województwa mazowieckiego rozwiążą test etapu ponadszkolnego Konkursu Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej. To już IX edycja Konkursu organizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Projekt ma na celu rozwój analitycznych i badawczych umiejętności uczniów w zakresie problematyki społecznej i rynkowej. Collegium Civitas jest partnerem Konkursu.
Dlaczego szwajcarskie produkty kojarzą się nam z precyzją, a wizyta w Australii zapowiada emocjonującą przygodę? Czemu technologiczne gadżety kupowalibyśmy najchętniej z Japonii, a biznes prowadzilibyśmy w Stanach Zjednoczonych? Na te i wiele podobnych pytań odpowiada destination branding – stosunkowo nowy trend w promocji miejsc, ujmujący kraje, miasta i regiony od strony marketingowej. 13 lutego wystartował „Pokaż nam język” konkurs językowy po raz XII organizowany przez grupę Wyższych Szkół Bankowych. Weźmie w nim udział ponad 10 tysięcy uczniów szkół ponadgimnazjalnych, to oni spróbują odpowiedzieć na pytanie „Czy lokalna duma = globalny podziw? Rzecz o promocji krajów i miast”.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności