Znajdź nas na

Pół roku temu cała Polska świętowała sukces naszego systemu edukacyjnego. Z pewnością nie było to bezpodstawne, w końcu znaleźliśmy się w czołówce europejskiej (a także światowej) w poświęconym umiejętnościom 15-latków badaniu PISA, wywołując zazdrość m.in. Brytyjczyków i Amerykanów. Niestety, wszystko wskazuje na to, że przed polskim szkolnictwem jeszcze długa droga do pełni szczęścia.

W Polsce w szkołach średnich przedsiębiorczość jest obowiązkowym przedmiotem. Na zajęciach uczniowie poznają różne definicje związane z ekonomią oraz biznesem, ale czy potrafią wykorzystać zdobytą w ten sposób wiedzę w praktyce? Jak obecna struktura tego przedmiotu wpływa na kompetencje przyszłych pracowników?

23 maja mija termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Mam talent do nauki". Najzdolniejszych uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych już po raz trzeci wyłoni Politechnika Wrocławska.

W Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w sobotę 17 maja odbędą się finały 2 konkursów: Humanisty Roku 2013/2014 oraz Z poprawną polszczyzną na co dzień.

Program realizowany przez Biuro Współpracy z Uczelniami Wyższymi Urzędu Miejskiego Wrocławia. Jest finansowany z budżetu Miasta Wrocławia.

Kanapki - najlepiej z ciemnego pieczywa, z chudą wędliną i świeżymi warzywami, mleko, jogurty, kefiry, serki i desery mleczne, musli, warzywa oraz owoce - świeże i suszone, orzechy, soki i woda - to niektóre z produktów, jakie powinny dominować w szkolnych sklepikach. Listę produktów przygotował Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ), podlegający resortowi zdrowia.

Grupa Edukatorów Seksualnych Ponton wraz z Kampanią Przeciw Homofobii(KPH) opracowała raport na podstawie ankiet zbieranych od 13 lutego do 28 maja 2013. Wnioski są takie, że w szkołach powinny być organizowane spotkania z ginekologami oraz niezbędna jest też poprawa jakości usług świadczonych przez ginekologów, szczególnie w kontakcie z nastolatkami, osobami niepełnosprawnymi i homoseksualnymi.

I edycja Wielkiego Testu Wiedzy Geograficznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych odbędzie się na Wydziale Nauk o Ziemi UMK w sobotę 12 kwietnia.

Dynamika, z jaką pojawiają się nowe zawody sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z różnych, nierzadko niszowych dziedzin. To sprawia, że po pierwsze niełatwo jest sprostać oczekiwaniom rynku pracy, po drugie, że konieczne staje się permanentne poszerzanie wiedzy i kwalifikacji. Przewagę np. nad szkolnictwem wyższym mają w tym zakresie nastawione na praktyczną naukę zawodu i trening umiejętności kursy i szkolenia.

Od września 2015 roku wszystkie pięciolatki obligatoryjnie będą uczyć się języka obcego. W 2017 r. obowiązek obejmie również młodsze dzieci. Choć eksperci oceniają, że to krok w dobrym kierunku, mówią jednocześnie o zagrożeniach związanych z niedostatecznym przygotowaniem do wprowadzenia zmian.

Nowy program Unii Europejskiej Erasmus+ działa od stycznia 2014 r. Zastąpił kilka dotychczasowych programów edukacyjnych, m.in. "Uczenie się przez całe życie" (Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius i Grundtvig) oraz "Młodzież w działaniu". Do 2020 r. jego budżet wyniesie ponad 14 mld euro, z czego Polska m.in. na wymianę studentów i uczniów otrzyma ok. miliarda euro.

Rozpoczęły się zapisy do Rzeszowskiej Akademii Inspiracji. W bezpłatnych warsztatach rozwijających m.in. pasje naukowe, kreatywne i logiczne myślenie może wziąć udział do 150 uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z Rzeszowa i okolic. Rekrutacja trwa do 15 marca. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Uczelnia Zawodowa Zagłębia Miedziowego w Lubinie po raz kolejny organizuje cykl wykładów otwartych przeznaczonych dla uczniów liceów i techników z naszego Regionu. W letnim semestrze roku akademickiego 2013/2014 spotkania będą realizowane w ramach autorskiego projektu „Akademia Przedsiębiorczości UZZM”. W ubiegłym roku w wykładach i warsztatach uczestniczyło blisko 700 uczniów.

Kolejna edycja kampanii „Świadomie wybieram przyszłość” trwa. Akcja społeczna organizowana przez KluczDoKariery.pl skupiła 200 tysięcy uczniów z całej Polski. Licea, technika oraz szkoły zawodowe, które zgłosiły się do udziału w kampanii otrzymały bezpłatne materiały do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych.

Młodzież najlepiej i najbardziej efektywnie uczy się języka angielskiego poczas nauki w okresie gimnazjum i liceum. Jest to także czas kiedy ma się najwięcej wolnego (wakacje, ferie) jak i najmniej obowiązków w porównaniu z tym co czeka nas w życiu dorosłym. Wg. Sprachcaffe nauka języka obcego powinna być prowadzona całe życie i rozpocząć się najwcześniej.

27 luty 2014r. już po raz czwarty Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zaprasza uczniów szkół ponadgimnazjalnych do udziału w Dniu Innowacji w Zarządzaniu. Wydarzenie to ma na celu przybliżenie i zainteresowanie młodzieży tematyką przedsiębiorczości i zarządzania. Spotkanie odbędzie się w budynku przy ul. św. Filipa 25.

Do 16 lutego można zapisywać się na Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy dla uczniów 5. i 6. klas szkół podstawowych oraz na Akademię Młodego Ekonomisty dla gimnazjalistów.

Ruszyła XIII edycja konkursu programistycznego Diversity skierowanego do uczniów szkół średnich. Zadaniem uczniów jest zaprogramowanie robotów do walki sumo.

Wasze dziecko ma trudności z czytaniem, rozumieniem sensu przeczytanego tekstu i zapamiętywaniem informacji? Robi błędy ortograficzne, a jego pismo jest trudne do odczytania? Nauczenie się tabliczki mnożenia sprawia mu ogromny problem? Warto skonsultować się ze specjalistą, który określi czy tego typu symptomy świadczą o dysleksji i w razie potrzeby podejmie odpowiednie działania.

Hossa, bessa, akcje i obligacje to terminy, które nie są już obce kilkunastu uczniom z krakowskich szkół ponadgimnazjalnych, którzy biorą udział w projekcie edukacyjnym pod nazwą „I Ty możesz zostać maklerem. Szkolna gra giełdowa”. Dzięki projektowi realizowanemu przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie poszerzają oni wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz poznają tajniki inwestowania i zasad działania rynku kapitałowego.