Przez pandemię model pracy zdalnej na stałe zagościł na rynku pracy. Dzięki niemu pracownicy mogą swobodnie wykonywać swoje obowiązki w zaciszu własnego domu, nie przejmując się dojazdem do miejsca pracy. Jedyne, co jest potrzebne do pracy zdalnej, to sprawny komputer z mikrofonem i dostępem do Internetu. Jak można zauważyć po ofertach np. na portalu Pracuj.pl, zainteresowanie tego typu pracą nie maleje. Sprawdź, jakie zawody można wykonywać zdalnie!
Copywriter
Jeżeli jesteś osobą kreatywną i uwielbiasz pisać, to zawód copywritera będzie dla Ciebie odpowiedni. Osoby na tym stanowisku zajmują się pisaniem różnorodnych tekstów, od opisów produktów i kategorii aż po artykuły sponsorowane. Zleceń również nie brakuje — można ich szukać na specjalnych stronach z ofertami oraz na grupach na Facebooku. Praca na tym stanowisku może mieć charakter dorywczy lub stały — wszystko w zależności od Twojej dostępności i chęci.
Wirtualna asystentka
Praca wirtualnej asystentki polega na organizowaniu dokumentacji, prowadzeniu terminarza spotkań i ich umawianiu za klienta. Praca ta może być wykonywana z każdego miejsca na świecie, jednocześnie możesz liczyć na elastyczny czas pracy oraz wysokie zarobki. Aby zdobyć to stanowisko, nie musisz mieć nawet doświadczenia — osoby prowadzące rekrutacje często wybierają osoby dopiero rozpoczynające swoją ścieżkę zawodową, tak aby móc je przeszkolić.
Specjalista ds. wprowadzania danych
Kolejną profesją, którą możesz wykonywać z domu, jest wprowadzanie danych. Wystarczy umiejętność obsługi komputera i programów biurowych oraz szybkie pisanie na klawiaturze. Praca ta polega na wpisywaniu danych zgodnie z instrukcją. Jest to bardzo dobry sposób na podreperowanie domowego budżetu.
Rekruter zdalny
Z domu możesz również przeprowadzać rekrutacje! Przez pandemię rozmowy kwalifikacyjne online stały się bardzo popularne, dlatego więc coraz więcej firm inwestuje w zdalnych rekruterów. Osoba na tym stanowisku ma za zadanie nie tylko przeprowadzać spotkania z kandydatami, ale i wystawiać ogłoszenia i odpisywać na wszystkie wiadomości potencjalnych pracowników. Aby wykonywać tę pracę, potrzebne więc będą szeroko rozwinięte umiejętności interpersonalne, jak i wiedza z zakresu rekrutacji i sposobów jej prowadzenia.