aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
Terminy ferii:  ferie 2025, ferie 2026
Znajdź nas na    

Dziewięć innowacyjnych produktów na zakończenie piątej edycji Gdańsk Business Week

Dział: edukacja

Ładowarka do telefonu na energię słoneczną, aplikacja dopasowująca ubrania do warunków pogodowych, specjalne okulary do snu czy lek, który zmniejsza wpływ alkoholu na człowieka – to niektóre z innowacyjnych produktów, których pomysłodawcami są... nastolatkowie.

Ich idee miały szansę ujrzeć światło dzienne podczas targów przedsiębiorstw tzw. Trade Show, podczas ostatniego dnia piątej edycji Gdańsk Business Week - letnich kursów biznesowych organizowanych przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. W programie wzięło udział blisko 100 uczestników i niemal 20 Doradców Firm, czyli mentorów zespołów prowadzących wirtualne firmy.

Zapał, gorączkowe poszukiwanie rozproszonych po sali w zgromadzonym tłumie 30 inwestorów i kilkuminutowe rozmowy w języku angielskim o niezwykłości projektów, za którymi stoi młodzież - tak wyglądały tegoroczne targi przedsiębiorstw, jedno z ostatnich zadań, z jakimi zmierzyli się nastolatkowie stawiający swoje pierwsze kroki w biznesie na Gdańsk Business Week. Najlepiej przekonała do siebie inwestorów - przedstawicieli trójmiejskich firm, lokalnych władz i instytucji otoczenia biznesowego - grupa proponująca smartwatch monitorujący funkcje życiowe właściciela.

To, co zwróciło moją szczególną uwagę, była energia i motywacja, z jaką uczestnicy stawali przed każdym nowym wyzwaniem. Nie były to łatwe zadania, gdyż wiązały się z podstawowymi umiejętnościami menadżerskimi i wymagały od uczestników kooperacji, uczenia się od siebie nawzajem, prezentacji publicznej. Uważam, że świetnie sobie poradzili, a pomysły, jakie przedstawili, niewiele różniły się od obecnych trendów na rynku - mówi Maks Stempniewicz z Microsoft, który wcielił się w rolę sędziego i inwestora.

Chwilę wcześniej przed komisją sędziowską, niczym pitchujący przedsiębiorcy, młodzież prezentowała tygodniowe osiągnięcia prowadzonych przez siebie wirtualnych firm analizując błędy i wyciągnięte z nich lekcje, które pozwoliły ich przedsiębiorstwom utrzymać się na konkurencyjnym rynku. To zadanie - Stockholder Presentations - oceniało podejmowane w zespołach na przestrzeni kilku dni decyzje - zarówno finansowe, jak i związane z zarządzaniem czy marketingiem. Wszystko po to, by kilkunastolatkowie zdobyli przede wszystkim praktyczną wiedzę o tym, jak prowadzi się firmę.

Oprócz, Trade Show i Stockholder Presentations, młodzież brała udział w zadaniu polegającym na zebraniu jak największej liczby polubień założonej na Facebooku i prowadzonej przez młodzież strony ich wirtualnej firmy (Marketing Challenge), tworzeniu reklam samodzielnie wykreowanych produktów z "góry śmieci" (Hunk of Junk Commercials), w których również mogli dać popis swojej kreatywności. Młodzież zareklamowała m.in. Fishonator 2000 - wielofunkcyjną łódkę do wędkowania, James Board - czyli deska która pływa i lata czy Dream Maker.

Najważniejsze zadanie - symulację biznesową, Biz Sim - wygrała firma Alt + E Alternative Energy, która dzięki podejmowanym przez zespół odpowiednim decyzjom, skończyła sześciodniowe zmagania z najwyższą pozycją na rynku.

Większość osób, które zapisują się na Gdańsk Business Week, myśli o studiach ekonomicznych, własnej działalności. Gdańsk Business Week pozwala nam zrozumieć niektóre procesy i zdobyć pojęcie o tym, w jakiej roli czujemy się najlepiej i w jaki sposób nasz udział może być cenny dla rozwoju firmy. Dzięki kursowi i zadaniom, w których braliśmy udział, wiemy, że nie każdy musi być od razu prezesem firmy, ale każda osoba z zespołu ma taki sam ważny wpływ na losy firmy - mówi jedna z uczestniczek wydarzenia.

Uroczyste zakończenie piątej edycji Gdańsk Business Week odbyło się w Europejskim Centrum Solidarności, gdzie młodzież, w obecności najbliższych, odebrała nagrody za tygodniowy udział w intensywnym kursie biznesowym.



opublikowano: 2015-07-30
Komentarze
Polityka Prywatności