aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
Terminy ferii:  ferie 2025, ferie 2026
Znajdź nas na    

Świadomie wybieram przyszłość

Świadomie wybieram przyszłość
Świadomie wybieram przyszłość

Kolejna edycja kampanii „Świadomie wybieram przyszłość” trwa. Akcja społeczna organizowana przez KluczDoKariery.pl skupiła 200 tysięcy uczniów z całej Polski. Licea, technika oraz szkoły zawodowe, które zgłosiły się do udziału w kampanii otrzymały bezpłatne materiały do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych.

Tegoroczna edycja odbywa się między 1 listopada a 30 kwietnia 2014. Dzięki Kluczdokariery.pl młodzież dowiaduje się, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, a nauczyciele uzyskują pewne wskazówki, jak pokierować młodzież by mogła je rozwijać. W szkole coraz częściej mówi się o ważności decyzji podejmowanych w zgodzie z sobą samym, tak by móc później umiejętnie wpisać się w sytuację rynkową. Do lepszego odnalezienia się na rynku pracy mają pomóc udostępnione kwestionariusze zawodowe.

Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznają, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymują informację czy są: typem realistycznym - reprezentowanym przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; typem badawczym - który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; typem artystycznym - który cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; typem społecznym - reprezentowanym przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; typem przedsiębiorczym - który chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; typem konwencjonalnym - lubiącym zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Każdy z typów pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany.

W tym roku uczniowie otrzymali dostęp do jeszcze jednego testu. Oprócz testu predyspozycji zawodowych udostępniony został kwestionariusz przedsiębiorczości. Test ukazuje kto z nas posiada cechy przedsiębiorcy, kierownika czy może raczej podwładnego.

Kampania ma na celu wzbudzenie w uczniach zainteresowania swoją przyszłością zawodową oraz dostarczeniem im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwracają oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycje. Wynik ten powinien być dodatkowo doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym, który innymi technikami określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby. Zajęcia tego typu powinny stać się powszechne tym bardziej, że sytuacja młodych ludzi wymaga takiego zainteresowania, a sukces zawodowy to sukces życiowy.

Podczas tegorocznej kampanii okres zgłoszeniowy został wydłużony do 15 stycznia co pozwoliło wielu szkołom zdążyć z rejestracją w naszym systemie.

Patronami kampanii Świadomie Wybieram Przyszłość jest agencja interaktywna Greenfly oraz platforma crowdsourcingowa Sprinet.pl.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl. Można tam znaleźć również informacje, jakie szkoły w danym województwie biorą w niej udział.


opublikowano: 2014-02-28
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności