Ruszyła kolejna odsłona kampanii Akademickiego Poznania. W jej ramach miasto nakręciło oryginalny lipdub, do którego zaproszono wszystkie poznańskie uczelnie. Oficjalną witryną kampanii jest strona www.poznanprzyciaganajlepszych.pl.
Celem akcji jest przyciągnięcie tegorocznych maturzystów do Poznania i ukazanie miasta jako idealnego miejsca do studiowania, a jednocześnie spędzania wolnego czasu.
Kampania potrwa do końca listopada br. Działania skoncentrowane będą na Internecie, najatrakcyjniejszym dziś wśród młodych ludzi medium. Oprócz reklamy na portalach i serwisach studenckich, prowadzone będą działania z zakresu net PR. Komunikacja obejmie swoim zasięgiem także radio. Adresatami działań w ramach kampanii będą przede wszystkim maturzyści stojący przed wyborem uczelni, ale również studenci, którzy myślą o zmianie kierunku lub dalszym rozwoju (np. studiach podyplomowych). Kampania skierowana będzie również do rodziców, pedagogów i opiekunów.
W ramach kampanii wykorzystana zostanie strona www.poznanprzyciaganajlepszych.pl, na której znajdą się krótkie filmy. Ich bohaterowie – poznańscy studenci opowiedzą o najbardziej popularnych uczelniach i kierunkach studiów, polecą najciekawsze miejsca i wydarzenia w Poznaniu oraz przedstawią szerokie możliwości kariery zawodowej. W serwisie znajdzie się również komplet informacji o pełnej ofercie edukacyjnej Poznania.
Z kolei na oficjalnym kanale miasta w serwisie YouTube (www.youtube.com/poznanpl) swoją premierę będzie miał pierwszy w Polsce nietypowy studencki lipdub – teledysk, który – w przeciwieństwie do dotychczasowych – będzie promować nie jedną uczelnię, ale wszystkie placówki akademickie jednego miasta. W poznańskim lipdubie połączona została prezentacja oferty akademickiej z promocją miasta i jego najważniejszych atrakcji. W ramach scenariusza bohaterowie – wyłonieni podczas castingu – przemieszczają się po mieście, tak by w prosty i ciekawy sposób pokazać walory Poznania. Lipdubowi towarzyszyć będzie też konkurs.
– Hasłem tegorocznej odsłony kampanii „Przestudiuj Poznań” chcemy zainteresować maturzystów ofertą studiów naszego miasta. Jesteśmy przekonani, że Poznań jest atrakcyjnym miastem dla przyszłych studentów, bo oferuje możliwość zdobycia unikalnego w Polsce, a jednocześnie atrakcyjnego biznesowo profilu wykształcenia. Różnorodność propozycji na spędzenie wolnego czasu, w połączeniu z bardzo dobrymi warunkami do rozwoju zawodowego, czynią Poznań idealnym miejscem do studiowania. Atrakcyjne formy wykorzystane w kampanii mają tylko utwierdzić w tym przekonaniu i przyciągnąć maturzystów oraz przyszłych studentów do Poznania – mówi Prezydent Poznania, Pan Ryszard Grobelny.
Działania promocyjne Akademickiego Poznania realizowane są od kilku lat. W 2009 roku nastąpiła pierwsza odsłona kampanii Akademicki Poznań po wprowadzeniu nowej Strategii Promocji Marki Poznań oraz nowego logotypu Miasta Poznania.
Poznań to miasto z prawdziwie akademicką atmosferą. To doskonałe miejsce do studiowania zarówno ze względu na bogatą ofertę edukacyjną, jak i atrakcje kulturalne, rozrywkowe oraz sportowo-rekreacyjne. Przyszłym studentom Poznań proponuje 26 wyższych uczelni, szeroki zakres dostępnych kierunków, wysoką jakość kształcenia i życia.